Liluenn

3 tipp, hogy az életmódváltás sikeres legyen

Nem foglak átverni, életmódot váltani nem könnyű – de nem is ördögien nehéz. Néhány részlettel azonban tisztában kell lened. Először is tisztázzuk mit jelent az életmódváltás? Én úgy értelmezem ezt az egészet, hogy alapvető módosítása mindannak, ahogy az életedet eddig élted. Nem csak arra szeretnék rámutatni, hogy mennyire fontos a helyes táplálkozás és a rendszeres testmozgás, sokkal inkább arra, hogy a sikeres életmódváltásunk, fejben dől el.

Tudod-e mi befolyásolja a mindennapjaidat leginkább? 

Meggyőződésem, hogy a gondolkodásod (ezzel mindannyian így vagyunk). A gondolkodás az, amely meghatározza a vélt, vagy valós lehetőségeidet, a problémáid kezelését. Azt, hogy az a bizonyos pohár félig üres vagy félig teli van.

Nos, mint minden más is ez is fejleszthető és jobb, ha nem hagyod figyelmen kívül, mert könnyen szabotálhatja a saját tudatod céljaid elérést. A sikeres életmódváltás alapja, hogy rendet tegyünk a fejünkben.

Most pedig felfedek 3 olyan fontos tényezőt, amit jobb ha szem előtt tartasz, amikor az életmódodon szeretnél változtatni. Ezeket betartva könyebben lesz sikeres az életmódváltás (Kapsz mellé egy letölthető segédletet is, amit a cikk végén tudsz megszerezni)

Célok és szemléletmód

Az első pontnál szokott eldőlni, hogy sikeres lesz-e az életmódváltásod, vagy sem. Ez pedig a szemlélet módod és a célod közötti összhang. Ez egy hatalmas döntő tényező, amikor sikeres életmódváltásról van szó. Nem tudsz belekezdeni egy egészségesebb életbe, ha nem vagy totálisan ráhangolódva. Egy teljes “mentális vizsgálatot” kell magadon és az elméden végezned, és a hogyan kérdéseid helyett meg kell találnod a miértjeidet. Én amikor anno elkezdtem egészségesebben élni, feltettem magamnak pár kérdést. Miután őszintén és teljes szívből megtaláltam a miértjeimet minden sokkal könyebbé vált.

Tudom ezt most így elég nehéz elképzelni az olvasottak alapján, de biztos neked is ismerős az érzés. Ha mondjuk az edzést hozom fel példának, akkor amikor elgondolkodsz, hogy be kellene iktatni a testmozgást a mindennapjaidba felmerül benned néhány hogyan kérdés. “Hogyan szakítsak rá időt, hogyan fogok eljutni a konditerembe nap, és még sorolhatnám.

 Ezzel szemben, ha a miérted megválaszolásával kezded ezt, akkor olyan válaszok juthatnak az eszedbe, mint: mert egészségesebben akarok élni, mert formába akarom hozni magam, mert le akarok adni néhány kilót. Itt már igazából célként határozod meg azt a dolgot, ami fontos neked, nem pedig kifogásokat keresel a hogyan kérdésekkel. Ha vágysz valamire, vesd őket papírra. Mondd ki hangosan és ne legyél szégyenlős. Ez most nem a szemérmesség ideje. Sokkal jobb félve, de szembenézni a kihívásokkal, mint sem a “bárcsak megtettem volna anno…” kezdetű mondatokat sorolni 10-20 évvel később.

Élj a jelenben

Második pontként meg kell tanulj a jelenben élni. Ez elsőnek úgy hangzik, mint valami motivációs tréner bullshit gondolata, de sosem tudsz igazán nagy eredményeket elérni, ha folyamatosan a múltat siratod, vagy a jövődön rágódsz. Előszor is nézz körbe, mi vesz jelenleg körül? Ne csak fizikai dolgokra gondolj, hanem mentális és érzelmi tényezőkre is, hiszen ezek épp úgy hatással vannak rád, mint azok a konkrét dolgok, amiket látsz.

Minden a mostban történik és ha negatívan állunk hozzá a múltunk, vagy a jövőnk hatására a mindennapjainkhoz, akkor a jelenünk sem fog tudni jól alakulni. A gondolkodásunk körülbelül olyan, mint egy jéghegy, aminek 10%-a felszínen van. Ez annak a világnak a tükröződése, amit mi érzékelünk külsőleg. A gondolkodásmódunk 90%-a pedig a belső gondolkodásunkból ered, amit a belső világunk és nem a fizikai világ ösztönöz.

Különböző meditációs gyakorlatok, a jóga, a naplóvezetés, zene hallgatás, túrázás, vagy a belső pozitív narratíva, mind tud abban segíteni, hogy a “jelenben tudj maradni” és apró lépésekkel, de növeld a tudatosságod. Ne akarj leragadni a múltban, vagy sokat agyalni a holnapon. Koncentrálj mindig a jelen pillanatára és ekkor fog igazán elindulni az utazásod az egészségesebb élet felé. Ez növelni fogja a tudatosságod és tudatos életvitellel lehet igazán sikeres az életmódváltás.

Vegyél fel új szokásokat

Harmadik pontként, formálj új szokásokat és engedd el a régieket! Mindenki életében vannak rossz szokások. Természetesen ezt szinte képtelenség teljesen kiiktatni. Biztosan neked is van olyan szokásod, amiről esetleg már tudod, hogy nem visz előre téged. Ez lehet egy személy az életedben, egy munkahely, a fenntarthatatlan diétád, nem alszol eleget, vagy éppen az, hogy nem mozogsz eleget. Pont az ilyen szokásokat akarjuk kiszorítani az életünkből, éppen ezért ragadj tollat és papírt, majd írj le minden rossz szokást, amit el akarsz engedni. Csak úgy tudsz új szokásokat formálni, ha a régieket nem gyakorlod, így helyet adsz az új egészséges szokásaidnak. Például, ha este túl sokat tévézel, akkor mondjuk kapcsold ki a TV-t fél órával hamarabb és olvass inkább abban a fél órában. Formáld át a rossz szokásaidat jó szokásokká így lesz sikeres az életmódváltás.

Vegyél fel új szokásokat

Kutatók szerint minimum 21 napra van szükségünk ahhoz, hogy új szokásokat legyünk képesek felvenni. Ezért, ha új szokást szeretnél beiktatni az életedben, kövesd nyomon egy naptárban és jelölj be minden napot, amikor tettél az új szokás elmélyüléséért. Nagyon fontos az, hogy reálisan gondolkodjunk és ne akarjunk minden egyszerre beiktatni az életünkbe, mert az mindig kudarcba fullad.

Ha például jövőhéttől elhatározod, hogy heti 5x eljársz edzőterembe, napi 5x étkezel, reggel 6 órakor kelsz, és minden nap lefutsz 10 km-t, de előtte évente csak egyszer láttál konditermet és azt is kívülről, egy nap csak egyszer ettél, 11 órakor keltél ki az ágyból, akkor van egy rossz hírem. Ennyi mindent nem lehet egyszerre véghez vinni.. Az agyad mindig meg akar téged óvni az új dolgoktól és azt hiszi minden sarkon veszély les rád. Kezdd kicsiben! Határozz meg egy szokást és hagyd, hogy elmélyüljön. Már ez egy hatalmas sikerélményt fog adni neked és szép lassan az agyad is úgy fog gondolkozni, hogy Te egy az egészségedre és önmagadra igényes ember vagy és így már alapból könyebb lesz az értékrendünkkel összhangban cselekedni.

Nos biztos vagyok benne, hogy az életmódváltás elsőnek fejben dől el.

Nem lehet a gondolatainkat semmibe venni! Éppen ezért készítettem egy kis segédletet számodra, hogy a fent írtakat egyből gyakorlatba tudd ültetni. Ne hagyd figyelmen kívül ezeket a dolgokat, mert könnyen önszabotázs lehet a vége, a próbálkozásaidnak. Haladj apró lépésekkel és így már nem az a kérdés, hogy eléred-e a céljaid, hanem az, hogy mikor éred el őket!

Remélem segíteni fog ez a cikk, hogy hatékonyabban menjen az életmódváltás. És ne feledd:

“Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, igazad lesz.” 
/Henry Ford/

Kövess engem!

Töltsd le az ingyenes ebook-om!

Legutóbbi bejegyzéseim

Az örök vitatéma. A TEJ.

Manapság jót és rosszat is lehet hallani a tejtermékekről és hatásaikról, ami pedig biztos nemcsak a szervezetre, hanem a bőr szépségére is befolyással van. A

Tovább olvasom »
Close Menu
error: Content is protected !!
×
×

Cart

Töltsd le ezt az ingyenes ebook-ot és kezd hatékonyan az életmódváltást