Liluenn

5 tévhit a szénhidrátról

Sokan sajnos azt hiszik, hogy a szénhidrát az ellenségük és hogy teljesen el kell kerülniük diéta alatt, mert ez a kulcsa a sikeres fogyásnak. Ez nem teljesen így van és ez mellett még sok téves gondolat kering a téma körül.

A szénhidráttól csak hízni lehet

„Ha kevesebb szénhidrátot fogyasztok, akkor biztos fogyni fogok, mert a kalória bevitelem is lecsökken”-mondják sokan. Igaz, hogy van némi valóságalapja ennek a mondatnak, de tisztában kell lenünk azzal, hogy az így leadott súlyunknak nagy része csak víz. 

Minden szénhidrát egyforma

Fontos tudni azt, hogy az adott szénhidrátforrás mennyi rostot tartalmaz, hiszen ez hatarozza meg, hogy milyen gyorsan bomlik le majd cukorrá. A teljes kiörlésű lisztekből készült ételek, a barna rizs, a bulgur, a friss bogyós gyümölcsök és az édesburgonya rostokban gazdag ezért jobban telítenek és egészségesebbek is. 

A kenyér és a tészta a legrosszabb választás

Ez ugyancsak nem igaz, de fontos itt is megjegyeznem, hogy hangsúly a mennyiségen és az adagokon van, illetve hogy az adott tészta vagy péksütemény milyen lisztből készült. Részesítsd előnyben a teljes kiőrlésű termékeket, mivel ezek kevésbé emelik meg a vércukorszintedet.

A szénhidrátok puffasztanak

Ez sem igaz mindenkire. Előfordulhat, hogy valamilyen ételérzékenység okozza ezeket a tüneteket. Érdemes ilyenkor orvoshoz fordulni.  

NO cukor, NO szénhidrát, NO probléma

Tény, hogy diéta alatt a cukor bevitelt a lehető legalacsonyabb szinten kell tartanunk a siker eléréséhez. De oda kell azért figyelünk rá, mert ez az agyunk fő tápláléka. Az agy folyamatosan glükózt vesz fel a vérből, ha pedig nincs elég belőle, akkor gyengébben tudunk koncentrálni, fáradtak leszünk. Így a testmozgást sem tudjuk kellő odafigyeléssel és energiával végezni.

Tegyük röviden tisztába a dolgokat!!!

Összetett, úgynevezett „jó“ szénhidrátok: nagyon sok hasznos tápanyagot tartalmaznak: vitaminokat, ásványi anyagokat, rostokat. Ilyenek például a rizs, teljes kiőrlésü kenyér, zabpehely, puffasztott rizs – búza, zöldségek. Ezeknek a termékeknek a glikémiás indexük is alacsony, ami azt jelenti, hogy nem emelik meg gyorsan a vércukorszintet és hosszan tartanak jóllakott állapotban.

Egyszerű szénhidrátok: ezek a „rossz“ szénhidrátok, melyeket kerülnünk kell! Ide tartoznak a cukrok, cukros üdítőitalok, péksütemények, lisztes és cukros készítmények. Ezek semmilyen – a szervezet számára – hasznos tápanyagot nem tartalmaznak, glikémiás indexük magas, mivel elfogyasztásuk gyorsan megemeli a vércukorszintet, nagy lesz az inzulinválasz. Ez pedig növeli a zsírrá alakulás kockáztát. 

Kövess engem!

Töltsd le az ingyenes ebook-om!

Legutóbbi bejegyzéseim

Az örök vitatéma. A TEJ.

Manapság jót és rosszat is lehet hallani a tejtermékekről és hatásaikról, ami pedig biztos nemcsak a szervezetre, hanem a bőr szépségére is befolyással van. A

Tovább olvasom »
Close Menu
error: Content is protected !!
×
×

Cart

Töltsd le ezt az ingyenes ebook-ot és kezd hatékonyan az életmódváltást