Liluenn

Az életmódváltás nehézségei – az agyad szabotálja a próbálkozásaidat

Az életmóváltás sosem könnyű! Mindig azt mondom a vendégeimnek ahhoz, hogy teljesen el tudják szánni magukat az egészségesebb élet mellett, először fejben kell eldönteniük azt, és konzekvensen ki kell állniuk a döntésük mellett.

Úgymond meg kell változtatnunk értékrendünket és aszerint kell cselekednünk is

Ez egy igen nehéz dolog, főleg az első pár alkalommal. Lemondani azokról az ételekről, amiket eddig fogyasztottunk és élvezetet nyújtottak nekünk, mint pl.: a gyors kaja, cukros üdítok, édességek és péksütemények. Ezek mind gyors élvezetet nyújtanak, mert az agy dopamin szintjét megemelik és boldogság érzet lesz úrrá rajtunk. Sajnos az agy képes így minket becsapni, hogy pillanatnyi élvezethez jutassa a felhasználóját.

Másrészt azért is nehéz az elején ez az egész, mert folyamatosan új és új döntéseket kell hoznunk. Ezt egy példával tudom illusztrálni, hogy a legérthetőbb legyen.

Elmegyünk egy pékség előtt, és megcsap a frissen sült péksütemények csalogató és csábító illata. Életmódváltásunk előtt nem volt kérdés az, hogy elfogyasztunk egy ilyen cukor és szenhidrát bombát-e vagy sem. Sokszor tudatosan meg sem hozzuk ezt a döntést, hanem automatikusan igent mondunk ezekre a “finomságokra”. Nos, amikor életmódváltásra szánjuk el magunkat, akkor a döntéseink zöme az eddigiekkel teljesen szembe megy. A szituáció ugyanaz, elmegyünk egy pékség előtt és ismételten megérezzük a frissen sült pékárú finom illatát. Ilyenkor az agy megszokásaihoz híven betérne egy falat süteményre, DE ugye ezt nem “szabad” hiszen az egészseges életmod mellett döntöttünk. Ilyenkor azonnal hoznunk kell egy döntést, hogy NEM, ÉN MOST LEMONDOK A KEDVENC SÜTEMÉNYEMRŐL.Ez nem tűnik olyan nehéznek első hallásra, de egy ilyen döntés (ami szembe megy az eddigiekkel) rengeteg energiát emészt fel, mert ellenállásba ütközik az eddigi értékréndünkkel.

Ez egy alkalommal még nem kimerítő, de ha nap mint nap sok ilyenbe ütközünk, az már eléggé lefárasztja az agyunkat. Pont ezért van, hogy valaki napokig nagyon elkötelezett es kitartó, mindaddig, amíg az agya bele nem fárad a rengeteg döntéshozásba. Nos ezután szokott jönni az, hogy bűnbe esünk és pár napon át újra a régi értékrendünk szerint élünk és minden zsírosat, cukrosat, junkiet magunkhoz veszünk. 

KONKRÉT MEGOLDÁS NINCS AMI MINDENKI SZÁMÁRA EGYFORMÁN HATÁSOS LENNE. LEGINKÁBB AZT JAVASLOM ILYENKOR, HOGY 5 NAPIG TARTSUK MAGUNKAT SZIGORÚAN AZ ÉTRENDÜNKHÖZ ÉS UTÁNA ADJUNK MAGUNKNAK EGY CSALÓ NAPOT. EZZEL A MÓDSZERREL VALAMILYEN SZINTEN A KECSKE IS JÓL LAKIK ES A KÁPOSZTA IS MEGMARAD.

A leghatásosabb megoldás szerintem az, ha saját magunkban tisztázni tudjuk, hogy mi fontos számunkra.

Egy elfogyasztott sütemény (rövid távú élvezet), vagy az a  vízió amit szeretnél elérni az egészségesebb táplálkozás által.

A SAJÁT ELHATÁROZÁS AKARATTAL ÉS KITARTÁSSAL EGYBEKÖTVE FELÜLMÚL BÁRMILYEN CSÁBITÁST, KIFOGÁST, VAGY A “GENETIKAI KORLÁTOKAT”.

Kövess engem!

Töltsd le az ingyenes ebook-om!

Legutóbbi bejegyzéseim

Az örök vitatéma. A TEJ.

Manapság jót és rosszat is lehet hallani a tejtermékekről és hatásaikról, ami pedig biztos nemcsak a szervezetre, hanem a bőr szépségére is befolyással van. A

Tovább olvasom »
Close Menu
error: Content is protected !!
×
×

Cart

Töltsd le ezt az ingyenes ebook-ot és kezd hatékonyan az életmódváltást