Liluenn

FEHÉRJE TÍPUS

Hogy mit is jelent ez bővebben?

A fehérje típusú személyek szervezetének egyensúlyához magasabb arányban javasolt fehérje és zsír fogyasztása.

Az idegrendszeri működés szempontjából ebbe a típusba tartozó emberek kifelé forduló, társaságkedvelő emberek, akik szeretnek jókat enni. Óvatosak, nyugodtak és nehezen gurulnak dühbe. Emésztésük jó, nagy étvággyal rendelkeznek, nem telítődnek könnyen el. Hízékony alkatok, de jó állóképességgel rendelkeznek. Bőrük gyakran zsíros, arcszínük piros, a körmük erős. Az anyagcsere szempontjából a gyors égetésűek közé tartoznak. Ilyenkor a szervezetüknek gyorsan be kellett építeni és elraktározni a rendelkezésre álló élelmet. Akik ebbe a típusba tartoznak, magas fehérje tartalmú ételekre van szükségük. Átalában az étvágyuk nagy, hajlamosak túl sokat enni. A zsíros, gazdag, sós ételeket kedvelik. Viszont ha sok szénhidrátot esznek, akkor képesek túl sokat enni. Tehát minél több édességet esznek, annál többet kívánnak, viszont a cukor idegessé teszi őket. Az éhségérzetüket ők is édességekkel próbálják lecsillapítani. Energiaszintjük változó.

Étkezési javaslat fehérje típus számára:

Minden étkezésed tartalmazzon fehérjét, még a nasi is (magvak, tejtermékek). Ennek elmulasztása érzelmi- és hangulatingadozáshoz, krónikus fáradtsághoz vezethet.

A magas keményítő tartalmú ételek, illetve a magas GI szénhidrátok kerülendők.

Ha kenyeret eszel kizárólag teljes kiőrlésű terméket választd és mindig vajjal, fehérjével, zsiradékkal fogyaszd.

Zöldséglevelekből akár 4 pohárral isihatsz egy héten, a gyümölcsleveket jobb elkerülni

Zsírokat, olajokat természetesformában fogyaszthatod. A koleszterintszintednek is jót tesz.

Az étkezés elején edd a fehérje részt, hogy feldolgozás sebességét így lassítd le, és utána jöhetnek a zöldségek

Close Menu
error: Content is protected !!
×

Cart