Liluenn

Így alakítsd szokássá a sportolást

A mai felfordult világban nagyon nehéz elkötelezni magunkat az mellett, hogy rendszeresen sportoljunk. Ott vannak a monoton hétköznapok, az növekvő munkahelyi nyomás, illetve a stresszes időszakok, amik még jobban nehezítik ezt. Sokszor látom, hogy hiába a lelkesedés, a lendület, ha nincs egy rendszerünk, amihez tarthatnánk magunkat és végül így sajnálatos kudarcba fullad az erőfeszítésünk. Ez épp úgy igaz az egészséges táplálkozásra, mint az edzésre.

Volt egy időszak az én életembe is, amikor hirtelen minden egyszerre a fejemre szakadt és így már kisebb prioritást élvezett a sport. Úgy voltam vele, hogy abban a kis időben, amikor szabad vagyok, akkor inkább a párommal töltöm az időt. Rövid időn belül rá kellett jönnöm, hogy ez így nem lesz teljesen jó.

Amikor rendszeresen sportoltam sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb és energikusabb voltam, éppen ezért vissza kellett, hogy szokjak rá, így szép fokozatosan beépítettem a minden napi rutinjaim közé.

Írd le melyik napokon edzel.

Legnagyobb probléma kezdetben a rendszertelenesség. Az elején határozz meg először egy napot minden héten és történjék bármi, aznap a tervezett időben sportolni fogsz!

Válaszd ki a sportágat.

Fontosnak tartom, hogy teljesen kezdőként ne például egy kemény cross fit edzéssel kezdj. Válaszd ki a sportágat céljaidnak és jelenlegi képességeidnek megfelelően és, ha úgy érzed ez már nem elég, akkor nyugodtan kereshetsz valami keményebb mozgásformát.

Step by step.

Mint már írtam ne egyből a legkeményebb edzésformával kezdj. Azt sem tartom jó ötletnek, ha minden nap konditeremben jársz a kezdetekben. Szoktasd hozzá a tested a mozgáshoz. Először egy héten egy alkalommal, majd heti két alkalommal és így tovább. Figyelj oda a tested reakcióira és ha megértél a következő szintre, akkor lépj csak feljebb.

Légy következetes.

Sokszor az emberek nem értik mi is az a következetesség. Arra kell gondolnod, hogy ezt csakis magadért csinálod, hogy Te jobban érezd magad a bőrödben, felelősséggel tartozol madar iránt. Meghoztál egy döntést és következetesen be is kell azt tartanod, hogy a célodat elérd.

Otthoni mozgás.

Ne csak edzőteremben gondolkozz. A mai világban rengeteg mindent megtalálhatunk az interneten. Ha kevés az időd, akkor nyugodtan végezz otthoni saját testsúlyos gyakorlatokat, hidd el ezt is érezni fogod másnap.

Hallgass zenét.

A bemelegítés mellett, a jó zene is éppen olyan fontos szerintem. Válassz pörgős, ritmusos, vidám dalokat. Így sokkal könnyebben tudod az elmédet a sportra hangolni és nem utolsó sorban energiával is feltölthet.

Kövess engem!

Töltsd le az ingyenes ebook-om!

Legutóbbi bejegyzéseim

Az örök vitatéma. A TEJ.

Manapság jót és rosszat is lehet hallani a tejtermékekről és hatásaikról, ami pedig biztos nemcsak a szervezetre, hanem a bőr szépségére is befolyással van. A

Tovább olvasom »
Close Menu
error: Content is protected !!
×
×

Cart

Töltsd le ezt az ingyenes ebook-ot és kezd hatékonyan az életmódváltást